Boklister til forlag

16.01.2020

Vi tilbyr forlagene å abonnere på lister med salgstall for egne titler. Datagrunnlaget er salgsdata fra bokhandlerkjedene som Bokhandlerforeningen samler inn ukentlig. Listene kan lages på 1-, 2-, eller 3 - siffret bokgruppe nivå, og leveres ukentlig, månedlig eller hvert kvartal. Listene viser plassering 1-100, og forlagene ser kun sine egne salgstall for hver tittel.

Rapportene gir bedre innsikt i salg av egne titler ut av butikk, og er et viktig verktøy for å beregne opplagstall, måle markedsaktiviteter og bidra til bedre forlagsdrift. Topp 100-listene er ikke offentlige.

Abonnementspriser: (alle priser eks. mva)

Per uke: Kr. 500 per liste
Per måned: Kr. 750 per liste
Per kvartal: Kr. 2.500 per liste

Eksempler på lister:

Topp 100 - skjønnlitteratur
Topp 100 - generell litteratur
Topp 100 - pocket- og billigbok
Topp 100 - barnebøker

Topp 100 - totalliste. Velg mellom 2 eller 3 lister i en (bokgr. 3-5), pocketbøker uthevet (Pris i abonnement: Kr. 750,- pr. uke. En gang pr. mnd: Kr. 2 250,- )
Topp 100 - individuelle bokgrupper (eks. bokgr. 417/427, norsk og oversatt krim), valgfri liste, valgfritt utgivelsesår. Som minstekrav må tittel nr. 100 være omsatt i mer en 20 eks. i valgte periode.

Andre typer lister:

Topp 100 - per kvartal. Velg mellom skjønn, generell eller pocket, eller samlet. Kr. 2 500,-.
Overvåk opp til 25 utvalgte isbn  Kr. 500,- pr. uke, kr. 750,- pr. mnd
Overvåk 1-5 utvalgte isbn  Kr. 100,- pr. uke, kr. 500,- pr. mnd
Årslister: Ta kontakt for pris

For bestilling av boklister, ta kontakt på e-post, firmapost@bokhandlerforeningen.no