Våre medlemmer

De fleste bokhandler i Norge, fra små distriktsbokhandler til de største bokhandlerkjedene, er medlemmer i Bokhandlerforeningen.

Vi har bokhandler fra Mandal i sør til Hammerfest i nord. Blant våre medlemmer finner vi både tradisjonelle bokhandler, med og uten nettbutikk, og rene nettbokhandler.

Antall medlemmer

De fleste bokhandler i Norge er medlemmer i Bokhandlerforeningen. Per 31.12.2023 har foreningen 473 medlemmer.

Bokhandlerkjedene ARK, Norli og campusbokhandelen Akademika er medlemmer. Mange mindre egeneide bokhandler er organisert via Fri Bokhandel. I tillegg har vi flere uavhengige medlemmer som for eksempel Tronsmo (Oslo), og rene nettbokhandler som Bokkilden, Haugenbok og AdLibris.

Hos våre medlemmer jobber det over 3000 dyktige fagpersoner som daglig møter og veileder leseren til både kjente og ukjente forfattere.

Medlemsutviklingen over tid, kan du lese mer om her >