20. februar starter Mammutsalget i landets bokhandler

Allerede nå har forhåndssalget åpnet for Mammutsalget 2023! Med et utvalg på godt over 1000 forskjellige bøker fra nesten 50 ulike forlag, er Mammutsalget fortsatt årets største boksalg. Salget varer fra mandag 20. Februar til lørdag 4. mars, og finner sted i 368 bokhandler over hele landet.

Det morsomme med Mammutsalget er at det er så bredt, med bøker som passer for alle. Man kan finne bøker på salg hele året, men ingen andre salg har så mange titler til så gode priser, sier Anne Schiøtz, direktør i Bokhandlerforeningen.

På Mammutsalget finnes bøker for alle: Fra Jon Fosse til Musse og Helium, Linn Ullmann til Unni Lindell, strikkebøker til spøkelseshistorier. Ofte er det andre titler som selger godt på Mammutsalget enn ellers i året, forteller Schiøtz, og trekker frem hobby-, historie- og barnebøker som «typiske Mammutbøker».

Mammutsalget arrangeres av Bokhandlerforeningen og Den norske Forleggerforening i fellesskap, og alle titler som ikke lenger er bundet av fastprisen kan være med. Salget er en årlig begivenhet i bokhandelen hvor leseglade bokkjøpere kan velge blant over 1000 forskjellige bøker innen et utall kategorier.

Fakta om Mammutsalget:

• Varer fra mandag 20. februar til lørdag 4. mars
  • Har et utvalg på 729 papirbøker og 628 e- og lydbøker fra til sammen 48 ulike forlag.
  • 368 bokhandler og nettbokhandler deltar på salget
  • Mammutsalget bygger på en over 130 år lang tradisjon. Det første salget fant sted i 1885, mens Mammutsalg-navnet ble lansert i 1964.
  • Mammutsalget arrangeres av Bokhandlerforeningen og Den norske Forleggerforening.

Mer om Mammutsalget her.

Stikkord: