Boklista uke 41: Lykke og julekos på boklista

På boklista for uke 41 kommer Nina Lykke inn med sin siste roman "Vi er ikke her for å ha det morsomt". I tillegg kommer en ny runde med julebøker og stjeler førsteplassen på to av boklistene.

Nina Lykke kommer inn på boklista for uke 41 med sin nyeste roman "Vi er ikke her for å ha det morsomt"

Nina Lykke går rett inn på boklistene

En av de store boksnakkisene disse dager, er Nina Lykkes nyeste siste roman Vi er ikke her for å ha det morsomt. Boka kom i salg forrige uke, og får nå en fjerdeplass på boklista for skjønnlitteratur og andreplassen på eboklista.

Julebøker inntar førsteplassene

I tillegg kommer nok en runde med julebøker inn på boklista for uke 41, og denne ganger stjeler de to av førsteplassene. På boklista for barne- og ungdomslitteratur går førsteplassen til en nyskrivning Charles Dickens En julefortelling. Boka er gjenfortalt av Erlend Loe og illustrert av Lisa Aisato. På boklista for generell litteratur er det Julekos med Klompelompe om tar over tronen fra Abida Raja.

Også Gyldendals Julequiz 2022 får en plass boklista for generell litteratur uke 41, mens Jenny Colgans jul på øyas hotell kommer inn på boklista for skjønnlitteratur. Boka er samtidig inne på sin andre uke på eboklista.

Hopp på boklista for generell litteratur

Med jul kommer også vintersport – og sånn er det visst også på boklistene. I alle fall er det ingen tvil om at det norske folk er glad i hopp. Både Astrid Verstos Clas Brede: Hoppsjel og Thor Gotaas: Norske hoppbakker får nemlig en plass på boklista for generell litteratur uke 41.

Litt lenger nede kommer stortingsrepresentant Masud Gharahkani inn med selvbiografien Norge i mitt hjerte.

To hopp-bøker kommer inn på boklista for uke 41

Her er alle nykommerne på boklista for uke 41

Trykk på linkene for å komme til de fullstendige boklistene.

Skjønnlitteratur voksne: Nina Lykke: Vi er ikke her for å ha det morsomt, Jenny Colgan: Jul på øyas hotell

Generell litteratur voksne: H. A. Hjelmås / T. Steinsland: Julekos med Klompelompe, Atle Gulbrandsen: Formel 1, Mads André Hansen: Nam?, Astrid Versto: Clas Brede: Hoppsjel, Thor Gotaas: Norske hoppbakker, F. Råberg / F. Wemberg: MiniJord, Erik Alfred Tesaker: Gjenfortrylle verden, Masud Gharahkani: Norge i mitt hjerte, Emilie Tømmerberg: Glød, Jarle Enerud: Julequiz 2022, Ole Martin Alfsen: I den sorte gryte

Barn og ungdom: Charles Dickens: En julefortelling, J.K. Rowling: Harry Potter og Føniksordenen, Knut Næsheim: Fantus og dyrene på gården.

Pocket- og billigbok: Karin Smirnoff: Vi dro opp med mor

E-bøker: Nina Lykke: Vi er ikke her for å ha det morsomt, Torkil Damhaug: Hund uten grav, Linda Klakken: Jakten, Merete Lien: Mørke og lyse krefter: Tårnsvalene: 21, Dag Steinfeld: Fedre og sønner

Kriterier og kildegrunnlag for Boklista finner du her.

Stikkord: