Ledig stilling som kommunikasjonsrådgiver

Bokhandlerforeningen har et ledig engasjement ut 2022.

Arbeidsoppgaver

Dette året vil handle mye om ny boklov og leselyststrategier. Vi har behov for deg som på en enkel og informativ måte kan formidle tall og fakta om bokhandelen på nettsiden vår og i sosiale medier. Du vil dessuten bidra med følge opp dagsaktuelle debatter og henvendelser fra politikere og media.

Kvalifikasjoner

• Relevant utdanning og solid erfaring fra å skrive på nett og i sosiale medier
  • God forståelse for viktigheten av synliggjøring og omdømmebygging
  • Kunnskap om bokbransjen og erfaring fra politisk påvirkningsarbeid er en fordel

Personlige egenskaper

• Trives med å jobbe både i team og selvstendig
  • Evne til å sette deg fort inn i nye oppgaver og levere raskt
  • God økonomiforståelse og evne til å formulere tall og fakta om til enkle budskap
  • Samfunnsengasjert og interessert i digitale trender

Om arbeidsgiveren

Bokhandlerforeningen er interesseorganisasjonen for alle landets bokhandler. Vi arbeider for å styrke litteraturen og bokas plass i samfunnet og skal sikre bokhandlerne forutsigbare rammevilkår som bidrar til at folk i hele landet får tilgang til et mangfold av litteratur.
De fleste bokhandler i Norge, fra små distriktsbokhandler til universitets- og høyskolebokhandler, rene nettbokhandler og store bokhandlerkjeder som ARK og Norli er medlemmer i Bokhandlerforeningen.

Vi er en liten, men effektiv organisasjon og du vil jobbe tett med både direktør og rådgivere. Synes du bokbransjen er spennende, så er dette en god måte å bli kjent enda bedre kjent med bransjen. Stillingen er et engasjement ut 2022. Lønn etter avtale. For spørsmål, ta kontakt med Anne Schiøtz på telefon 91185604.

Søknadsfrist 16.1.2022

Søk via skjemaet på Finn.no