Sommer er lesetid

Salget av bøker øker om sommeren. – Sommerferie betyr mer tid til å slappe av å gjøre hva man har lyst til. Det ser vi også på boksalget, sier direktør i Bokhandlerforeningen Anne Schiøtz.

Bøker øker kunnskap og bekjemper fordommer. God pride!

Bokhandelen spiller en uvurderlig rolle i å tilby et bredt spekter av bøker av, for og om alle.

Fagskolen for bokbransjen var en fantastisk opplevelse

– Fagskolen ga unik innsikt i bokbransjen og venner for livet, mener Eirin Marthinussen fra Norli Haugesund. Hun skulle gjerne tatt studieåret på nytt.

Ny styreleder i Bokhandlerforeningen

På Bokhandlerforeningens generalforsamling den 14. juni 2024 er Nina Refseth valgt som ny styreleder. Stein Ove Gudmundsrud er gjenvalgt som nestleder.

Bokhandelen mangler i Leselyststrategien

For at folk skal lese, må de ha tilgang til bøker. Ingen når så mange lesere som bokhandelen. Likevel er bokhandelen knapt nevnt i regjeringens nye leselyststrategi. Innlegg i bok365.no.

Regjeringens leselyststrategi er lagt frem

Regjeringens nye leselyststrategi, "Sammen om lesing", understreker betydning av god tilgjengelighet til bøker og gode litteraturformidlere. Her kan og vil bokhandelen spille en viktig rolle.

Bokhandelens forfatterstipender 2024 går til Martin Ingebrigtsen, Dordi Strøm, Olav Løkken Reisop og Lars Henrik Eriksen

– Bokhandelens forfatterstipend går til fire sterke forfatterskap som vi har store forventinger til i årene som kommer, sa direktør i Bokhandlerforeningen Anne Schiøtz, da stipendene ble delt ut på Litteraturfestivalen på Lillehammer 29. mai.

Velkommen til Bokhandlerforeningens generalforsamling 14. juni 2024

Bokhandlerforeningens generalforsamling 2024 finner sted fredag 14. juni kl. 10.30 på Litteraturhuset i Oslo. Her finner du dagsorden og årsmøtepapirer.