Om oss (MAL KODEKS)

Bokhandlerforeningen er interesseorganisasjonen for alle landets bokhandler. Foreningen ivaretar bokhandlernes interesser og arbeider for å styrke litteraturen og bokas plass i samfunnet.

Forretningsidé

Bokhandlerforeningen skal være den samlende bransjeforeningen for alle som driver detaljhandel av bøker som eget forretningsområde gjennom bokhandel.

Bokhandlerforeningens kjerneoppgaver er:

Rammevilkår og avtaleverk

• Vi har som mål å sikre optimale politiske, økonomiske og kulturelle vilkår for medlemmene gjennom å ha kunnskap, vilje og evne til å påvirke de beslutningsprosesser som berører foreningens medlemmer.
  • Arbeidet kan gjerne gjøres i samarbeid med andre bransjeaktører.

Overskrift

Kan denne modulen tilpasses slik at stikktittel og overskrift er obligatorisk, mens brødtekst er valgfritt? Blir brødtekstfeltet stående tom, så vil høyden på denne modulen kun tilpasses stikktittel og tittel.

new tab

Et år på Fagskolen har vært en positiv, lærerik og rett og slett uvurderlig opplevelse for meg. Spennende fag og ikke minst bedriftsbesøkene har gitt meg den faglige tyngden jeg trenger. Anbefaler Fagskolen på det sterkeste til alle som jobber i bokbransjen!

- Student Katherine Isabelle Hansen, ARK

Bokhandlere som er klare for Mammutsalget

Logo Mammutsalg
Logo Mammutsalg

Accordion tekst og uthevede lenker

• Bokgruppe 1: Skolebøker

Merkur Bok er et tilbud som er rettet mot bokhandler i distriktskommuner, som er motiverte til å bedre egen drift. Alle bokhandler som er medlem av Bokhandlerforeningen, kan delta i programmet.

• Bokgruppe 2: Fagbøker og lærebøker

2.1.Lærebøker for høyere utdanning

2.1.1 Jus
    2.1.2 Økonomi, administrasjon, markedsføring
    2.1.3 Helse og sosialfag
    2.1.4 Samfunnsvitenskapelige fag
    2.1.5 Pedagogikk
    2.1.6 Språk og estetiske fag
    2.1.7 Religion, historie, litteraturvitenskap, filosofi
    2.1.8 Tekniske fag
    2.1.9 Naturvitenskapelige fag
    2.1.0 Diverse

Merkur Bok dekker det meste av kostnadene knyttet til gjennomføring av et hovdprogram. Målet med programmet er at deltakerene skal oppnå en positiv utvikling, både knyttet til bedre lønnsomhet, flere tilleggsoppgaver og større lojalitet fra innbyggerne. Det overordnede målet for programmet er å sikre at folk i distriktet fremdeles skal ha tilgang på et brett utvalg med bøker.

Bokhandlere som er klare for Mammutsalget
  • Bokgruppe 3: Sakprosa

• Bokgruppe 4: Skjønnlitteratur

Accordion stipend og priser (basert på personmodul)