Bokhandlerprisen 2022 til Zeshan Shakar

Zeshan Shakars "De kaller meg ulven" er stemt frem som årets beste bok av landets bokhandlere. – Det er virkelig en ære.

Bokhandlernes omtaler av de nominerte til Bokhandlerprisen

I morgen, 22. november, deles Bokhandlerprisen ut på Litteraturhuset i Oslo kl. 13.00. Her er bokhandlernes omtaler av de nominerte bøkene.

Bokhandelens favoritter er klare: Her er de nominerte til Bokhandlerprisen 2022

Nå skal Bokhandlerprisen 2022 stemmes frem – disse tror bokhandlerne vinner

I dag åpner første stemmerunde for Bokhandlerprisen 2022. Vi har tatt en prat med to av landets bokhandlere for å se hvem de tror og håper blir stemt frem som favoritter. – Det er en relativt kvinnedominert liste fra meg, sier Elin Urke i ARK Beyer.

Knut Nærums hyllest til bokhandlerne under årets Bokhandlerpris

Kulturminister Anette Trettebergstuens tale på Bokhandlerprisen 2021

"Og det er jo derfor vi er her i dag. For å løfte lesingen. For å feire leselysten. Og er det noen som virkelig leser her i landet, må det være de ansatte i norsk bokhandel", sa kulturminister Anette Trettebergstuen blant annet på utdelingen av Bokhandlerprisen 2021. Les hele talen hennes her.

Bokhandlerprisen 2021 til Abid Raja

Abid Raja får årets Bokhandlerpris for boken «Min skyld - En historie om frigjøring».

Forfatterne: Stas å være nominert!

Blir det endelig Carl Frode Tiller som får Bokhandlerprisen? Vil Simon Stranger få prisen for andre gang, eller Tore Renberg eller Per Petterson for tredje gang?  Vil Bokhandlerprisen gå til Aslak Nore, Trude Teige, Victoria Kielland eller  Jørgen Jæger? Eller blir det første gang i historien at en kulturminister deler ut Bokhandlerprisen til en tidligere kulturminister? Bokhandlerne har stemt. 10 bøker er nominert. Tirsdag 23. november får vi vite hvem som får årets Bokhandlerpris!

Bokhandelens favoritter er klare, her er årets nominasjoner til Bokhandlerprisen