To uker inn i det nye året er det solgt over 18 000 forskjellige titler i bokhandelen

De to første ukene i 2022 er det solgt over 209 000 bøker fordelt på 18 139 titler. Så langt er salget bedre enn de to foregående årene for samme periode.

Salgsstatistikk uke 2 – 2022

I uke 2 ble det totalt solgt 107 852 papirbøker, fordelt på 13 657 ulike titler i bokhandelen. Statistikken gjelder for skjønnlitteratur, sakprosa og pocketbøker (bokgruppe 3-5). Andelen nye titler utgjorde 1,2 % av det totale tittelantallet, og 15,1 % av det totale antallet solgte bøker (volumet). Sammenlignet med forrige uke ble det solgt flere papirbøker (opp 6,3 %)

• Akkumulert antall solgte papirbøker er så langt 15,7 prosent høyere enn i fjor
  • Akkumulert antall solgte e-bøker er så langt 6,7 prosent høyere enn i fjor
  • Akkumulert antall solgte lydbøker er så langt 13,6 prosent lavere enn i fjor

Her kan du se salgsutviklingen uke for uke

• Antall solgte titler per uke

Hold musen over grafen, så ser du tallene. (Hvis du ikke ser grafen, så oppdater siden).

• Akkumulert antall solgte titler per uke
    Excel  Copy
  • Antall solgte bøker per uke
  • Kilde

Statistikken er utarbeidet av Bokhandlerforeningen. Statistikken gjelder salg per ISBN for skjønnlitteratur, sakprosa og pocketbøker (bokgruppe 3-5). Salgstall hentet fra: Adlibris, Akademika.no, Aksdal Bok og Papir, ARK, Bokkilden, Boksalongen, Bookis.no, Haugenbok.no, Norli Libris, Notabene og Tynset Bokhandel.

Offentlig gjenbruk og publisering av tallene, må avtales med Bokhandlerforeningen.