Boklistene tilbake på Bok365 – de utvidede listene publiseres hos Bokhandlerforeningen

Bok365 vil igjen publisere Bokhandlerforeningens oversikter over topp 15 solgte bøker i bokhandelen innenfor skjønn- generell og barne- og ungdomslitteratur. De utvidede listene (5x25 titler) publiseres hos Bokhandlerforeningen, og gjøres tilgjengelig her først.

Publisering av boklistene

Boklista er Bokhandlerforeningens oversikt over hvilke nye bøker som selger best i norske bokhandler. I dag publiseres det til sammen fem ukentlige boklister på 25 titler hver.

I forbindelse med at vi utvidet og oppdaterte listene i fjor, formidlet vi at vi ønsker at medier som benytter seg av listene skal oppgi Bokhandlerforeningen som kilde og lenke til våre sider så langt det er mulig. Vi er glade for å se at dette har blitt etterlevd på beste mulige måte!

Samtidig spesifiserte vi at Boklistene eies av Bokhandlerforeningen, og at forlag og medier er velkomne til å skrive om dem, men ikke uten videre kan publisere dem i sin helhet på sine sider. Dette førte til at Bok365 tok en pause fra å publisere boklistene i høst.

Nå er vi imidlertid glade for å kunne formidle at Boklista er tilbake på Bok365 som før. Bok365 vil publisere Bokhandlerforeningens oversikter over de 15 mestselgende bøkene i kategoriene skjønnlitteratur, generell litteratur og barne- og ungdomslitteratur. Bokhandlerforeningen kommer til å fortsette å publisere de utvidede boklistene på våre egne sider hver onsdag morgen. Listene vil være tilgjengelig hos oss først.

Mer informasjon

Her finner du en oversikt over hvilke boklister vi publiserer, samt kriterier og kildegrunnlag for boklistene. Vi gjør oppmerksom på at Boklistene utarbeides og distribueres av Bokhandlerforeningen. Vi har ingen økonomisk inntjening av boklistene.

Jobber du i pressen, bokhandel eller forlag og ønsker en ukentlig oppdatering på hvilke nykommere som har kommet inn på boklista? Send en mail til firmapost@bokhandlerforneningen.no

Stikkord: