Nå kan alle som jobber i bokhandel stemme frem sin favoritt til årets Bokhandlerpris!

Bokhandlerprisen
Klikk bildet for å redigere eller oppdatere

Hvem får årets Bokhandlerpris? Nå kan alle som jobber i bokhandel stemme frem sin favorittbok!

Bokhandlerprisen deles ut 23. november kl. 13.00. Bokhandlerprisen er blant de mest anerkjente prisene i Norge, og forfatterne setter den svært høyt fordi det er bokhandlerne selv som stemmer dem frem.

Bokhandlerprisen deles ut til en av årets nye bøker skrevet at en norsk forfatter. Vinnerboken kan være en roman, en sakprosabok eller en barne- eller ungdomsbok. Stemmeskjema er sendt til alle Bokhandlerforeningens medlemmer.

Vi har to stemmerunder. De ti titlene som totalt får flest stemmer går videre til andre runde. De 10 nominerte bøkene blir offentligjort 8. november. Den nominerte som får flest stemmer, vinner årets Bokhandlerpris.