Velkommen til debatt 24. april: Pensum – på papir eller skjerm?

Skal norske studenter få tilgang til pensum på papir eller i digitalt format? Hvordan lærer de best? Bokhandlerforeningen og partnere inviterer til panelsamtale og frokostmøte onsdag 24. april.

Bokhandlerforeningen, Khrono, NFFO, Forleggerforeningen og Akademika ønsker velkommen til frokostmøte om pensum.
  • Tid: Onsdag 24. april, kl. 08.30-10.00. (Enkel frokostservering fra kl. 08.00)
  • Sted: Domus Bibliotecha på Universitetsplassen, Oslo. Arrangementet vil bli strømmet.

Program: Pensum – på papir eller skjerm?

Skal norske studenter få tilgang til pensum på papir eller i digitalt format? Hvordan lærer de best? Hva er tilgjengelig i dag – og hvem avgjør hva som er tilgjengelig og på hvilke plattformer?

• Panelsamtale 1: Hvordan lærer man best? Hva sier forskning og studentene selv?
    • Professor Marte Blikstad-Balas, Universitetet i Oslo
    • Professor Ola Andres Erstad, Universitet i Oslo
    • Førsteamanuensis Toril Aagaard, Universitetet i Sørøst-Norge
    • Elida Linnea Slettum, Norsk studentorganisasjon
  • Panelsamtale 2: Hva slags pensum skal man tilby? Hvem skal bestemme hva som er tilgjengelig?
    • Professor og prorektor Silje Fekjær, OsloMet
    • Direktør i Bokhandlerforeningen, Anne Schiøtz