Bokhandlerforeningen på Litteraturfestivalen på Lillehammer: Pris- og stipenduteldinger og debatt

Neste uke er det duket for Litteraturfestival på Lillehammer. Bokhandlerforeningen skal dele ut fire stipender og én pris. I tillegg skal John Thomasgaard delta på debatten "Penga eller litteraturen". Vi gleder oss!

Utdelingene skjer i Søndre Park på Lillehammer 1., 2. og 3. juni klokken 1400. Bildet er fra utdelingen i 2018.

Neste uke avholdes Litteraturfestivalen på Lillehammer. Der skal Bokhandlerforeningen dele ut fem stipender og priser, og John Thomasgaard (Administrerende direktør i Norli og nestleder i styret i Bokhandlerforeningen) skal være med på debatt.

Under ser du våre poster på programmet. Alt sammen er gratis!

• Onsdag 1. juni kl. 14.00 – 14.50 Utdeling av Bokhandelens barne- og ungdomsbokstipend. Sted: Søndre Park.
  • Onsdag 1. juni kl. 15.00 – 15.50 Penga eller litteraturen – John Thomasgaard i debatt med Cecilie Naper og Karine Nyborg. Sted: Kulturhuset banken.
  • Torsdag 2. jun 11:00 – 11:50 Kan vi ikke ha det moro lenger nå? En debatt om #metoo i bokbransjen i samarbeid med hele bokbransjen. Sted: Lillehammer kino
  • Torsdag 2. jun 14:00 – 14:50 Utdeling av Bokhandelens forfatterstipender. Sted: Søndre Park.
  • Fredag 3. jun 14:00 – 14:50 Utdeling av Bokhandelens sakprosapris. Sted: Søndre Park.

Stipendene vil bli delt ut av direktør i Bokhandlerforeningen, Anne Schiøtz. Etterpå kan du møte forfatterne i samtale med Lillehammers egen bokhandler Christin Kamprud.

7 millioner til over 100 forfattere

Med dette har Bokhandlerforeningen delt ut over 7 millioner kroner til over 100 forfattere.

— Forfatterstipend er grunnpilaren i veldig mange forfatterskap, sier forfatter og tidligere leder av Den norske Forfattatterforenings litterære råd Kristine Næss.

Les hele intervjuet og mer om Bokhandlerforeningens stipender her >>