Hilde Rød-Larsen, Halvard Hølleland, Arne Henning Årskaug og Kristine Rui Slettebakken får bokhandelens forfatterstipender 2023

Utdelingen skjer på Litteraturfestivalen på Lillehammer 24. mai klokken 1400. Stipendene deles ut av Bokhandlerforeningen i samarbeid med Den norske Forfatterforening og Norske barne- og ungdomsbokforfattere.

7 millioner bokhandler-kroner er blitt utdelt til over 100 forfattere

Hvert år deler Bokhandlerforeningen ut 435 000 tusen kroner fordelt på 6 stipender. Med de fem stipendene som ble utdelt under årets Litteraturfestival på Lillehammer, så rundet vi utdeling av stipend til over 100 forfattere.

Bokhandelens forfatterstipend 2022 går til Maria Dorothea Schrattenholz, Eirik André Skrede og Svanhild Amdal Telnes

Vi gratulerer Schrattenholz, Skrede og Telnes med Bokhandelens forfatterstipend 2022! Stipendene deles ut av Bokhandlerforeningen i samarbeid med Den norske Forfatterforening, og ble delt ut på Litteraturfestivalen på Lillehammer i dag.

Bokhandlerforeningen på Litteraturfestivalen på Lillehammer: Pris- og stipenduteldinger og debatt

Neste uke er det duket for Litteraturfestival på Lillehammer. Bokhandlerforeningen skal dele ut fire stipender og én pris. I tillegg skal John Thomasgaard delta på debatten "Penga eller litteraturen". Vi gleder oss!

7 millioner bokhandler-kroner til over hundre norske forfattere

— Forfatterstipend er grunnpilaren i veldig mange forfatterskap, sier forfatter Kristine Næss. De siste 25 årene har Bokhandlerforeningen delt ut nesten 7 millioner kroner til 97 norske forfattere. Når årets stipender deles ut på Lillehammer i juni passerer vi hundre!