Fagskolen for bokbransjen var en fantastisk opplevelse

– Fagskolen ga unik innsikt i bokbransjen og venner for livet, mener Eirin Marthinussen fra Norli Haugesund. Hun skulle gjerne tatt studieåret på nytt.

Har hatt stort utbytte av Fagskolen

Fagskolen for bokbransjen er lærerik og interessant for både de med og uten erfaring fra bransjen, mener årets studenter. Nå er søknad åpen for neste skoleår.

Oppstart for nytt kull på Fagskolen for bokbransjen!

Forrige uke var det semesterstart på Fagskolen for bokbransjen, som i år har flere studenter enn på lenge. Mange av studentene søker større faglig kompetanse for jobb i blant annet bokhandel. De gleder seg til et intenst år fullspekket med inspirasjon og kunnskap. Gjennom Fagskolen får de et solid dypdykk i bransjen.

Fagskolen for bokbransjen henter bokhandelinspirasjon i London

Stor bredde og færre eksemplarer av hver bok – det er strategien til Storbritannias største bokhandelkjede Waterstones.

Semesterstart på Fagskolen for bokbransjen – et dypdykk i norsk bokbransje

Denne uken har hele 20 nye studenter startet skoleåret på Fagskolen for bokbransjen. Fagskolen gir et dypdykk og oversikt over norsk bokbransje, og bidrar blant annet til å sikre kompetanse i norske bokhandler.

Inspirerende bokhandlerbesøk i London

Vi har vært med Fagskolen på studietur! Her har vi besøkt noen av Londons fineste bokhandler, og studentene har lært mye om bokhandeldrift som de tar med seg hjem.

Innsikt, inspirasjon og nettverk!

Nå kan du søke på deltidsstudium på Fagskolen for bokbransjen for skoleåret 2022/2023.